Od czego zależy skuteczność ogłoszeń rekrutacyjnych?

W tej dziedzinie pokutuje wiele stereotypów i mylnych wyobrażeń. Gdyby bowiem zapytać 100 osób „Czy skuteczność prasowego ogłoszenia rekrutacyjnego zależy od jego wielkości?”, 100 osób odpowiedziałoby, że owszem, im większe ogłoszenie rekrutacyjne, tym bardziej skuteczne.

 

Tymczasem z badań prowadzonych przez IPK w katach 2001 – 2010, wynika, że związek między wielkością ogłoszeń a ich skutecznością występuje tylko w wypadku ogłoszeń najmniejszych (jednomodułowych) i największych (większych niż 1/3 strony). We wszystkich innych wypadkach (tzn. w odniesieniu do 90% ogłoszeń) nie stwierdziliśmy związku wielkości ze skutecznością.

Od czego więc zależy to, czy ogłoszenie będzie zauważone i spotka się z reakcją aplikantów?
Ze wspomnianych badań IPK wynika, że skuteczność prasowych ogłoszeń rekrutacyjnych zależy od wielkości czcionki użytej w nazwie stanowiska.

Samo ogłoszenie może być niewielkie, ale jeżeli nazwa stanowiska jest odpowiednio dużych rozmiarów – skuteczność gwarantowana.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *