Employer Branding

outplacement

Teraz, gdy coraz więcej firm chce kształtować swój wizerunek jako atrakcyjnego pracodawcy, trudniej o przyciągnięcie uwagi kandydata. Narzędzia, które działały kilka lat temu, powszednieją. Aby wyróżnić się na tle konkurencji, nie wystarczy już wieszanie plakatów i rozdawanie ulotek albo udział w targach pracy (chyba, że podejdziemy do standardowych narzędzi bardzo kreatywnie). Prezentacje, jeszcze kilka lat temu tak chętnie organizowane przez firmy na uczelniach ekonomicznych, także przestały działać. Wydaje się, że nawet szkolenia merytoryczne najlepsze czasy mają już za sobą. Jak więc dotrzeć do młodego pokolenia i zaistnieć w świadomości jako dobry pracodawca?

Employer branding… ale co to jest?

Koncepcja włączająca marketing i Public Relations do polityki personalnej firmy po to, by skutecznie budować lub wzmacniać wizerunek atrakcyjnego pracodawcy to właśnie Employer branding. Jej twórcy zauważyli, że praca jest specyficznym towarem i – tak, jak każdy inny produkt – należy ją umiejętnie promować i sprzedawać. Zgodnie z założeniami EB sukces na rynku pracy można odnieść wyłącznie dzięki mądremu połączeniu strategii personalnej i zarządzania marką pracodawcy. Inaczej mówiąc – EB to strategia tworzenia w umysłach potencjalnych kandydatów pożądanych skojarzeń, odnoszących się do danej firmy, jako miejsca pracy.